in der deutschen Sprache in english
aktualności

humor
 kontakt
 redakcja

do następnych wakacji jeszcze sporo :/

Jestes 6494 osoba na tej stronie

...:: 15.06.2005 - 12:28 | autor: Patrycja Prawda

Rajd Dukla
Dn. 29. 04. 05 rozpoczął się w Dukli „I Wiosenny Rajd Szkół Ponadgimnazjalnych” zorganizowany przez SK PTSM w Jedliczu. Drużyna z naszego LO wystartowała w składzie:
- Kinga Gregorska
- Patrycja Prawda
- Ewelina Tocka
- Agata Wnętrzak
pod opieką prof. Tadeusza Wydrycha.
Deszczowa pogoda od rana zniechęcała do jakichkolwiek wyjazdów. Jednak po godzinnej jeździe autobusem dziewiątka dziewczyn nieśmiało stanęła na ziemi dukielskiej. Dość gwałtownie zostałyśmy pozbawione nieśmiałości. Przywitane głośnymi brawami z entuzjastycznym okrzykiem „Witamy miasto marzeń!” i obdarzone specjalnymi niebieskimi plakietkami rozpoczęłyśmy intensywną integrację z pozostałymi drużynami. Ogółem było ok. 70 osób wraz z opiekunami z Jedlicza, Sanoka oraz Brzozowa. W chwilę po złożeniu plecaków w schronisku PTSM, wszyscy wyruszyli w sześciogodzinną wędrówkę po szlakach Beskidu Dukielskiego. Nie obyło się bez przygód- w tym gubieniu się w lesie i poszukiwaniach zaginionego przewodnika :-) Mimo przejściowych trudności z odnalezieniem trasy grupie udało się ponownie scalić (drogę wskazał miły starszy pan z siekierką)
i pójść do szkoły podstawowej na obiad. Po powrocie do schroniska PTSM czekała nas niemiła niespodzianka- nasza drużyna musiała iść jeszcze pod górę z bagażami do Domu Franciszkanów. W schronisku nie było aż tyle miejsca. W ten sposób urządzone zostały też dwie drużyny z Sanoka. Jednak nie można było narzekać- piękne otoczenie i wygodne pokoje rekompensowały mozolną wędrówkę z plecakami i w ubłoconych spodniach przez miasto. W naszym pokoju, dzięki własnoręcznie i we własnym zakresie robionym śniadaniom i kolacjom, panował... artystyczny nieład ;-) Po przerwie ( w czasie której uczestnicy rajdu usilnie starali się usunąć z siebie błoto i rozruszać zesztywniałe mięśnie) odbył się pierwszy konkurs- wiedzy o PTSM, w świetlicy Domu Franciszkanów. W czasie trwania konkursu pozostali uczestnicy rajdu kontynuowali integrację. Po chwili na makijaż w schronisku PTSM odbyła się małą impreza, z której nikt nie chciał wracać ( może oprócz zestresowanych wychowawców) . Po powrocie do pokojów późną nocą poszłyśmy wreszcie spać.
Następny dzień- pobudka o 7:00 i o 8:30 wymarsz na Cergową- 716 m npm. Trasa niezwykle piękna, obok pustelni św. Jana, jednak bardzo męcząca. Droga na szczyt wiodła przez strome ścieżki w gęstej mgle. Pod koniec, gdy w górze zamajaczyły zarysy krzyża na szczycie, słychać było tylko zdyszane oddechy i szum zimnego wiatru. Wszystkim udało się szczęśliwie dobrnąć do krzyża, gdzie można było przybyć sobie pamiątkowa pieczątkę z pobytu na szczycie. Przerwa- siadamy na wilgotnych pniach lub wprost na zroszonej trawie, wyciągamy zziębniętymi palcami termosy, kanapki, słodycze. Uczniowie wykończeni, ale z poczuciem jakiegoś triumfu. Zejście z Cergowej było już łatwiejsze, choć na jednej ze stromizn wąwozu nawet któryś opiekun zaliczył jazdę na siedząco przez błoto. Wszyscy jednak zgodnie uznali, że po takiej trasie – to już nie ma dla nas mocnych.
Po powrocie do pokojów wszystko odbywało się tak jak poprzedniego dnia- czyli obiad, konkursy. Później ( mimo wcześniejszych zapewnień „O nie, ja się już nigdzie dziś nie ruszę”, „ Nie ma szans, idę spać” itp.) kolejna impreza. Szczegóły dostępne w opowieściach uczestniczek ;-)
W sobotę wszyscy nieco odetchnęli – w planach było zwiedzanie Muzeum Historycznego w Dukli, a później podsumowanie rajdu.
W klasyfikacji ogólnej nasza drużyna zdobyła 1 miejsce i puchar rajdu.
Na taki wspaniały wynik zapracowały :
Ewelina Tocka – 1 miejsce w konkursie wiedzy o PTSM („Ja się nic nie uczyłam!”)

Joanna Mikołajczak – 1 miejsce w konkursie ekologicznym („ Nauka w autobusie nie poszła w las”)
Katarzyna Konik – 1 miejsce w konkursie krajoznawczym
Patrycja Prawda – 2 miejsce w konkursie plastycznym („A, niech inni też coś mają”)
Nagrody wręczał prezes Oddziału PTSM w Krośnie pan Jan Barut.

Zadowolone z osiągnięć żegnałyśmy się z nowymi znajomymi z łezką w oku. Z nagrodami, dyplomami wróciłyśmy się spakować i zrobić pamiątkowe zdjęcia.
30 kwietnia pełne wrażeń wróciłyśmy do domów.
Wszyscy uczestnicy żałowali tylko jednego- że rajd trwał tak krótko.

do dołu ::...

...:: uwaga o komentarzach:

Do czasu stworzenia zabezpieczenia przed botami, które spamuja tresc komentarzy, dodawanie nowych komentarzy będzie niemożliwe.