|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
| |
| |
| |
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
| |
| |
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
do następnych wakacji jeszcze sporo :/
Jestes 602 osoba na tej stronie
|
|
|
| |
|
|
|
...:: 28.03.2014 - 00:05 | autor:
| | |
Dzień Otwarty w LO
|
Suchy lód, obserwacje Słońca, gry logiczne, skecze w języku angielskim „Dlaczego 17 marca świat robi się zielony?”, świat w „szkiełku i oku” mędrca…
Tego i wielu innych ciekawych informacji można było się dowiedzieć 20 marca w Liceum Ogólnokształcącym w Lesku.
Po raz kolejny nasza szkoła zorganizowała Dzień Otwarty. Jego celem było zaprezentowanie oferty edukacyjnej szkoły, pokazanie ciekawych zajęć i oddanie atmosfery liceum... Było coś dla ducha: zajęcia z astronomii, biologii, chemii, matematyki, języka angielskiego, ale też coś dla ciała: koncert zespołu rockowego naszych licealistów, wspólne śpiewanie piosenek turystycznych.
Młodzież gimnazjalna, przybyła w tym dniu w nasze progi, chętnie uczestniczyła we wszystkich proponowanych formach. Po obejrzeniu historycznych kronik szkoły (przeszło 60 lat tradycji liceum!), egzemplarzy szkolnej gazetki pt. „Warsztaty Dziennikarskie” uczniowie gimnazjum brali udział w różnorodnych zajęciach naukowych.
Podczas zajęć astronomicznych prowadzili obserwacje Słońca (w dzień!) przez teleskop słoneczny Coronado, zapoznawali się z zasadami jego działania i obsługi, oglądali obserwatorium astronomiczne.
Zajęcia z biologii umożliwiły przeprowadzenie obserwacji mikroskopowych preparatów trwałych oraz samodzielne wykonanie preparatu nietrwałego elementów morfotycznych krwi. Po obserwacjach mikroskopowych, pracując w grupach, uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując krzyżówkę dotyczącą tkanki łącznej płynnej.
Natomiast spotkanie z chemią zaowocowało ciekawymi doświadczeniami chemicznymi. Uczniowie mogli obserwować takie doświadczenia jak zobojętnianie kwasów, otrzymywanie tzw. suchego lodu, a nawet symulację wybuchu wulkanu (!).
Kolejne zajęcia dotyczyły matematyki, podczas których można było zagrać w sudoku, a przede wszystkim poznać wykorzystanie strategii matematycznych w grach logicznych.
Tego dnia szkoła oferowała nie tylko zajęcia przyrodniczo-matematyczne. Uczniowie gimnazjum ćwiczyli również umiejętności językowe. Podczas zajęć z języka angielskiego uczniowie klas pierwszych zabrali gości w podróż po historii i przedstawili prezentację o św. Patryku, wyjaśniając dlaczego niemal na całym świecie Dzień Świętego Patryka jest tak popularny, jakie są tradycje z nim związane oraz prawdziwe korzenie tego święta. Grupa teatralna „From page to stage” pokazała skecz związany z jedną z tradycji Dnia Św. Patryka czyli „Kiss me I’m Irish” oraz dwie inne krótkie formy: „Giovanni’s cafe” i „The ticket inspektor”, które dały okazję do spotkania ze specyficznym brytyjskim humorem. Na koniec uczniowie gimnazjum wzięli udział krótkim konkursie wiedzy o św. Patryku a prawidłowe odpowiedzi zostały nagrodzone słodkimi upominkami, czyli było i coś dla ducha i coś dla ciała.
Nauczyciele prowadzący zajęcia, opiekujący się grupami, koordynujący całość działań mieli silne wsparcie w uczniach naszego liceum, którzy począwszy od recepcji, poprzez pomoc podczas poszczególnych zajęć oraz opiekę fotograficzną włączyli się aktywnie w przeprowadzenie Dnia Otwartego Liceum Ogólnokształcącego. Za rok zapraszamy do kolejnych działań…
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym.
Zespół Promocji Szkoły
|
| | | ::... | |
|
...:: uwaga o komentarzach:
| | |
Do czasu stworzenia zabezpieczenia przed botami, które spamuja tresc komentarzy, dodawanie nowych komentarzy będzie niemożliwe.
Zawiedzionych przepraszamy :).
| | | | |
| | |
|