in der deutschen Sprache in english
aktualności

humor
 kontakt
 redakcja

do następnych wakacji jeszcze sporo :/

Jestes 1686 osoba na tej stronie

...:: 23.06.2008 - 12:40 | autor: xavier

Konkurs Piosenki Turystycznej w Dukli
W dniach 18-19 kwietnia w Dukli miała miejsce XVI Wojewódzka Giełda Piosenki Turystycznej, w której brali udział uczniowie naszego liceum w składzie Patrycja Dyl, Magdalena Rachwalska, Kamila Siwarska, Jacek Pałacki oraz Rafał Mazur, pod opieką profesorki Ewy Wowk.

Nasza przygoda z piosenką turystyczną rozpoczęła się od ciężkich jednotygodniowych przygotowań i prób, aby w końcu 18 kwietnia 2008 r. skoro świt wyruszyć z Leska ku niesamowitej przygodzie, jaka miała nas spotkać w Dukli. Na miejsce punktualnie oraz cali i zdrowi dotarliśmy dzięki niezawodnej pani kierowcy.

Po przybyciu zakwaterowaliśmy się w schronisku w 16- osobowym pokoju, który dzieliliśmy razem z innymi grupami. Pomimo że w pokoju było bardzo tłoczno, panowała w nim przyjazna atmosfera. Ale tłok w pokoju to nie jedyna atrakcja tego dnia.

Po zakwaterowaniu wspólnie z pozostałymi uczestnikami, wyruszyliśmy na wycieczkę krajoznawczą po Przełęczy Dukielskiej.

Pierwszym przystankiem naszej wyprawy było przejście graniczne w Barwinku, które musieliśmy przekroczyć, aby zwiedzić po stronie słowackiej cmentarz poległych żołnierzy z II wojny światowej. Oczywiście na tym etapie wycieczki nie obeszło się bez odwiedzenia jedynego najbliższego sklepu słowackiego, który został oblężony przez tłumy młodzieży, spragnionych zagranicznych słodyczy. Tak wiec po zaspokojeniu słodkiej potrzeby ruszyliśmy w drogę powrotną do naszego autokaru.

Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Łemków w Zyndranowej, gdzie mogliśmy się zachwycać pięknem starych domów, ich zdobnych wnętrz, a także wieloma pamiątkami z różnych okresów historii ziemi łemkowskiej. (Tu dużym zainteresowaniem ze strony naszych kolegów cieszył się łemkowski wychodek).

Czym byłaby wycieczka po ziemi dukielskiej gdybyśmy nie odwiedzili Pustelni św. Jana, która jest symbolem związku tego świętego z miastem Dukla. Znajdujące się tam źródełka leczniczej wody wzbudziły wielkie zainteresowanie wśród młodzieży, która z wielką chęcią gasiła pragnienie w ich strumieniu.

W Dukli mieliśmy również okazję zwiedzić zespół parkowo-pałacowy, w którym obecnie znajduje się muzeum historyczne.

Po wielo godzinnym zwiedzaniu zabytków ziemi dukielskiej udaliśmy się do restauracji na obiad, gdzie każdy z wielkim apetytem pochłaniał smakołyki podane na stół.

Nakarmiwszy ciało udaliśmy się do kościoła św. Marii Magdaleny w Dukli, gdzie mogliśmy nasycić także ducha zwiedzając tę piękna świątynię, której historię przybliżył nam pan Kazimierz Patla.

Zbliżała się godzina 19.Ostatnie chwile przed rozpoczęciem konkursu wykorzystaliśmy na próbę, która z powodu braku miejsca w schronisku odbyła się na dukielskim rynku. Rozpoczął się konkurs. Odbywał się on w dwóch kategoriach: piosenki turystycznej i ekologicznej. Udział w konkursie wzięło 9 grup: 5 licealnych i 4 gimnazjalne. Występy wszystkich uczestników były wspaniałe. Pomimo stresu i tremy, jaka panowała przed samym występem wejście na scenę i zaśpiewanie piosenek było niezwykłą frajdą. Nasze zdobycze konkursowe to: III miejsce w kategorii piosenki ekologicznej oraz wyróżnienie w kategorii piosenki turystycznej.

Chęci były wielkie, możliwości ogromne, trofea niepowalające, a przygoda wspaniała! Za rok będzie lepiej.

Kamila Siwarska
do dołu ::...

...:: uwaga o komentarzach:

Do czasu stworzenia zabezpieczenia przed botami, które spamuja tresc komentarzy, dodawanie nowych komentarzy będzie niemożliwe.