IMG 20191128 WA0021

Dnia 13.11. z naszego Liceum wyruszyła 32 osobowa wycieczka uczniów klas 2A i 2B oraz nieco mniej licznej grupy uczniów  1A i 3A. Grupa wraz z godziną rozpoczęcia zajęć lekcyjnych wsiadła do busa i z uśmiechami na twarzy rozpoczęła podróż do Bóbrki  koło Krosna. Dzięki doświadczonemu kierowcy cali i zdrowi dotarliśmy do celu. Rozpoczęliśmy godzinną trasę zwiedzania Muzeum Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. Wiele multimedialnych elementów skansenu dbało o naszą uwagę podczas zwiedzania.

Pan Przewodnik opowiadał nam m.in. o sposobach wydobycia ropy naftowej oraz jej zastosowaniu. Dowiedzieliśmy się jak przebiegał proces powstania pierwszej na świecie lampy naftowej oraz zobaczyliśmy w jakich warunkach pracował jej wynalazca – Ignacy Łukasiewicz. Wszyscy usatysfakcjonowani ciekawą historią kopalni, przelaliśmy swoją radość na Mikołaja, który niestety spędził ten czas w busie z powodu kontuzji nogi. Dzięki fachowym umiejętnościom kierowcy, szybko umknęła nam dalsza podróż do Krosna - tam dostaliśmy nieco ponad godzinę wolnego czasu w galerii. Kolejnym punktem naszej wycieczki był film: „Nieplanowane”. Produkcja ta wywarła na nas wrażenie, skłoniła do refleksji nad wartością życia i jego ochroną. W drodze powrotnej wdaliśmy się w elegancką i kulturalną (jak na uczniów Leskiego LO przystało) dyskusję na temat filmu. To, że bezpiecznie wróciliśmy do domu już chyba nikogo nie zdziwi.