Poniżej zamieszczamy najważniejsze informacje dotyczące projektu ERASMUS realizowanego w naszym LO.
Regulamin udziału w projekcie
ECO-JOURNALISTS- LET’S SAVE THE EARTH
§ 1 Informacje ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i warunki udziału w realizacji projektu pt. „ECO-JOURNALISTS – Let’s save the earth”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej, partnerstwa strategiczne – partnerstwa na małą skale, w programie Erasmus+.
Nr umowy grantowej: 2021-2-PL01-KA210-SCH-000051152
§ 2 Informacje o projekcie
- Projekt realizowany jest w okresie 01.04.2022 – 31.11.2023
- Projekt jest finansowany przez Unię Europejską i jest realizowany w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – partnerstwa na małą skalę, Erasmus+.
- Projekt skierowany jest do uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. Wł. Andersa w Lesku
- Projekt realizowany jest w międzynarodowym partnerstwie z gimnazjum w Wilnie. Łącznie w projekcie bierze udział 24 uczniów i 8 nauczycieli z obu krajów
- W realizacji zadań projektu może wziąć udział 12 uczniów LO i 4 nauczycieli
- 6. Głównym celem projektu jest podniesienie jakości pracy i zwiększenie możliwości uczestniczących organizacji w zakresie współpracy międzynarodowej, a także podnoszenie kompetencji obywatelskich i świadomości ekologicznej uczestników, poprzez wymianę doświadczeń, opracowanie programów warsztatów i praktyczne nauczanie umiejętności do grudnia 2023 r.
- W ramach projektu przewiduje się następujące działania dla uczestników:
- Warsztaty językowe w zakresie dziennikarstwa i ekologii (8 h)
- Międzynarodowe warsztaty dziennikarskie w Polsce – 5 dni + 8 h. zajęć online
- Międzynarodowe warsztaty ekologiczne na Litwie – 5 dni
- Utworzenie redakcji portalu ekologicznego THE 4 ELEMENTS i pozalekcyjne zajęcia dziennikarskie (udział w pracy redakcji)
- Współtworzenie ekologicznego portalu internetowego The4Elements
- Realizację prezentacji wyników projektu w środowisku lokalnym
- Działania realizowane są w formie zajęć pozalekcyjnych, zajęć szkolnych oraz prac indywidualnych uczniów.
- Wyjazdy krajowe i zagraniczne uczestników (uczniów i nauczycieli) opłacane są z budżetu projektu i finansowane w ramach otrzymanego grantu, w szczególności:
- Koszty transportu na miejsce wydarzenia
- Ubezpieczenie
- Wyżywienie
- Zakwaterowanie
Wydatki własne nieprzewidziane w budżecie projektu pokrywają uczestnicy wyjazdu. W przypadku wymogu przedstawienia testu na COVID 19 dla uczestników niezaszczepionych, koszt wykonania takiego testu pokrywa uczestnik.
§ 3 Zasady rekrutacji uczestników projektu
- 1. Rekrutacja prowadzona będzie od 21.09.2022 r. przez Zespół Projektowy Erasmus+.
- W skład Zespołu Projektowego Erasmus+ wchodzi Dyrektor szkoły oraz zaangażowani nauczyciele:
- Grażyna Kwaśniewicz
- Aleksandra Kozak-Buga
- Uczestnikami projektu mogą być wszyscy uczniowie klas I- IV LO;
- Dopuszcza się możliwość dodatkowej rekrutacji i przyjęcia nowych członków do Grupy Projektowej oraz stworzenia listy rezerwowej uczestników projektu.
- 5. Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:
- a. motywacja ucznia do udziału w projekcie – na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej
- b. zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie w trakcie jego realizacji – na podstawie pisemnej deklaracji
- c. pozytywne wyniki w nauce
- d. ocena z zachowania
- e. zainteresowania ucznia tematyką ekologii i dziennikarstwa – na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej
- f. dobra znajomość języka angielskiego
- Rodzice/prawni opiekunowie ucznia, który spełnia wymienione powyżej kryteria, wyrażają pisemną zgodę na udział dziecka w projekcie i przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami dotyczącymi projektu – ZAŁĄCZNIK nr 2 do regulaminu.
- Uczeń składa deklarację udziału w projekcie u Dyrektora szkoły.
- Lista uczestników projektu zostaje podana do publicznej wiadomości.
§ 4. Zadania uczestników projektu
- Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy:
- Wspólne z opiekunami omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu.
- Zgodne zespołowe podejmowanie działań objętych projektem – jak wymieniono w § 2 .
- Promowanie działań projektowych wśród społeczności szkolnej i lokalnej.
- Przygotowanie zadań projektu, udział w przygotowaniu produktów końcowych, ich publiczną prezentację oraz rozpowszechnianie rezultatów po zakończeniu projektu.
- Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją zadań projektowych w godzinach jej pracy i wyłącznie pod opieką nauczycieli koordynatorów.
§ 5. Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku zaistnienia udokumentowanej sytuacji losowej.
- W przypadku zakwalifikowania się ucznia na wyjazd zagraniczny i rezygnacji z tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny, rodzic/opiekun prawny ucznia zobowiązuje się do poniesienia kosztów wynikających z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie, odwołanie rezerwacji itp.).
- §6 Skreślenie z listy uczestników projektu
- W razie niewywiązywania się z realizacji powierzonych uczniowi zadań projektu, Dyrekcja LO zastrzega sobie prawo skreślenia ucznia z grona uczestników projektu.
- Dyrekcja zastrzega sobie również prawo wykluczenia z udziału w projekcie uczniów rażąco naruszających postanowienia niniejszego regulaminu oraz normy społeczne.
§7 Kryteria kwalifikacji uczniów do mobilności krajowych i zagranicznych
(międzynarodowego krótkoterminowego wyjazdu do szkoły partnerskiej)
- W projekcie przewiduje się następujące kryteria kwalifikacji do wyjazdu:
- Zaangażowanie w działania projektowe.
- Obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu.
- Uregulowany stosunek do obowiązków szkolnych.
- Wypełnienie wszystkich dokumentów
- .Osoby wpisane na listę rezerwową będą mogły wziąć udział w projekcie w przypadku zwolnienia się w nim miejsca.